Verbena ♔ L'Occitane

Dearest friends, 
I cannot belive it is already July! This past two months have fortunately flown by! And I am back for good because summer holidays have finally started :)
Today I wanted to delight you with a very fresh summer post. If you know me, you know I'm crazy about scents and they obviously change according to my mood and most importantly season. 
L'Occitane is a French beauty brand based en Provence, I'm sure you have already heard about it or even own some of their amazing products! And if not I'm here to inform you about them.

L'occitane boutique

As we are clearly now in summer I have chosen a very fresh scent for this season as my staple, go-to products: Verbena. Why is it so fresh? The lemon fragance energises and revives the senses, thereby helping to banish tiredness and stress.

Shower Gel, Verbena Body Lotion, Cooling Deodorant Stick, Cooling Hand Cream Gel, Verbena Extra-Gentle Soap.



When I shower with their shower gels, I somehow feel as I was at a villa in the south of France, specially with Verveine you get the feeling of being on a spring holiday and because of the lemon you feel refresh. After having a shower with this magnificent scent, what could better than using their Body Lotion and Cooling Deodorant Stick? By the way their sparkling citrus notes are great for a relaxing foaming bath. 


I ought to say that my favourite out of all is the Cooling Hand Cream, why? Well, we all have suffered those thick, sticky yet not absorbing hand creams, by contrast this cream it is not actually a cream but a gel which absorbs instantly leaving your hands moisturized and has an amazing matte finish to it. An added plus? The intensity of the scent that even though it is a very light gel the scent perdures. 
The Verbena Extra-Gentle Soap I haven't opened yet, it just smells so nice inside my wardrobe! But from the reviews I've read it is the softest soap you will try! I'll let you know when I do.

I don't own the Fragance but I have tried it and it is as fresh as the other products and perfect for summer as it isn't heavy at all. I hope to get is sometime soon.
Let me know if you have tried any Verbena products or any L'Occtine products at all! Which is your favourite one?  

P.S.: A very big plus is that all these products are formulated with NO Parabens!!

Have a lovely week

♔ 

¡No me puedo creer que ya estemos en Julio! Afortunadamente estas semanas han pasado volando. Y, finalmente, he vuelto para trabajar con mi blog porque por fin tengo vacaciones de verano. 
Hoy quería encataros con un post muy veraniego. Si me conoces, sabrás que los aromas son una cosa que me apasionan y cambian según mi humor y sobre todo estación. 


L'Occitane es una firma francesa basa en la Provenza francesa, estoy segura de que si ya no tienes algunos de sus increibles productos por lo menos la conoceras, y si no, para eso estoy yo. 
Su filosofía está basada en la autenticidad, respeto, sensibilidad y contínua mejora. Esto es más que una filosofía: es un compromiso que durante años ha movido acciones muy concretas. 


Como obviamente estamos ya en verano he escogido para este post un aroma muy fresco como mi primera "go to" elección: Verbena. Por que es tan refrescante? La fragancia alimonada te da energía y revive tus sentidos ayudándote a que te deshagas del cansancio y el stress. 
Cuando me ducho con sus geles de alguna manera siento como si estuviera en una villa en el sur de Francia, especialmente con la fragancia de Verbena ya que la sensación del limón es súper refrescante. Despues de ducharme con este magnífico gel, ¿qué sería mejor que utilizar su crema corporal y desodorante? Por cierto, las notas cítricas son perfectas para un baño de espuma refrescante. 




Me gustaría mencionar que mi producto preferido de esta gama es la crema de manos, ¿por qué? Todos hemos probado aquellas cremas muy densas, grasas y que no se absorben en la piel, en cambio esta "crema" ni siquiera es una crema si no un gel que se absorbe instantaneamente en la piel pero a la vez dejándola muy hidratada y deja la piel mate. Otra cualidad? La intensidad de la fragancia que aunque sea una formulación muy fina el aroma perdura. 


El jabón de Verbena aún no lo he abierto pero huele increíblemente dentro de un cajón entre la ropa, he oído que es el jabón más suave que probarás. Lo dejaré saber cuando lo pruebe. 
No tengo su colonia pero sí la he probado y es tan fresca y fina como los otros productos de la gama así que espero poder comprarla pronto ya que es perfecta para verano. 



P.D.: Un añadido muy bueno es que sus productos NO contienen Paraben. 

María 




comments powered by Disqus